ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

Möbeltassen Sweden AB, Org.nummer: 559226-5234, Snickarevägen 1, 443 61 Stenkullen  

Innehållsförteckning

1. Beställning, Orderbekräftelse, Villkor
2. Pris, Betalalternativ
3. Frakt, Fraktkostnader,
4. Leveranstider, Leveransförseningar
5. Transportrisker, Skadade varor, Reklamationer
6. Ångerrätt, Öppet Köp, Garanti och återbetalningar
7. Kundens rätt att annullera
8. Reservationer, Force majeure
9. Skydd av personuppgifter
10. E-rekvisition / Inköpsorders

1. BESTÄLLNING  ORDERBEKRÄFTELSE

När mobeltassen.se har bekräftat kundens beställning genom orderbekräftelse, träffar vi och kunden avtal om köp. Vi sänder orderbekräftelsen senast 24 timmar efter det att vi fått din beställning.  VILLKOR Du måste vara 18 år för att få handla hos oss. Vi måste kunna fastställa din bostadsadress.

2. PRIS/BETALALTERNATIV

25% moms ingår i alla priser som anges i webbshoppen. När beställningen bekräftats, kan våra priser ändras. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser när som helst, oavsett anledning. Oftast sker prisändringar p.g.a. omständigheter, som vi inte råder över: t.ex. ökade råvarupriser, förändringar som rör valuta eller förändrad moms. Vi lägger inte på några kostnader för expedition.  

Möbeltassen erbjuder för tillfället följande betalalternativ i Sverige:

Swish
Paypal
Kreditkort, VISA, MASTERCARD mfl. (dock ej Amex)
Faktura (Payson) dock endast 10 dagars betalfrist Banköverföring (Payson)
Manuell faktura hantering (främst för företag och kommuner, min ordervärde 500 kr)

3. FRAKT, FRAKTKOSTNADER

Fraktkostnaden är beroende av vikt och postens taxor för brev- och paketförsändelser.Vi sänder dina varor med Posten eller med annan transportör, som levererar dem hem till dig eller till ditt utlämningsställe. För ej uthämtat paket (Dhl servicepoint) debiteras du som kund för returen till oss, 59 kronor i avgift + fraktkostnaden. (Detta är den avgift som Dhl fakturerar oss för att hantera returen) Paket till företaget?  Var noga med att det finns folk på plats för att ta emot sändningen, annars kan du bli debiterad för leveranshinder. (Detta är en kostnad som DHL debiterar oss om ingen finns på plats.)

4. LEVERANSTIDER

a. Vårt mål är att leverera din order så fort som möjligt. Vanligaste är att vi skickar din order närmast kommande arbetsdag, efter din beställning gjordes.
b. Ifall vi måste beställa någon vara, kan leveransen till dig dröja upp till 2-3 veckor. (vi meddelar dig i så fall per e-post)
c. Om våra produkter eventuellt blivit slutsålda och vi inte hunnit uppdatera vår webshop, kommer vi att informera dig om den nya, beräknade leveranstiden per e-mail.

När en leverantör/tillverkare inte kan leverera material och produkter till oss i tid t.ex., kan vi inte hållas skyldiga för förseningar. I sådana fall har vi inget ersättningsansvar för den skada, som förseningen kan ha orsakat kunden.  Om leveranstiden ändras för din beställning, kommer vi att meddela dig detta så fort som möjligt.

5. TRANSPORTRISKER

"Möbeltassen Sweden AB" ansvarar för transporten till dig som kund. Du och transportföretaget står för transporten tillbaka till oss vid en eventuell retur.

SKADADE VAROR Kontrollera genast att varorna är i oskadat/fullgott skick, när de anlänt till dig. Om varorna är skadade eller felaktiga, meddela oss då per e-mail [email protected] snarast.

REKLAMATIONER Vi ber dig ta kontakt med oss via e-mail, om du vill reklamera varan.  Ange ordernummer och glöm inte att bifoga fakturan/kvittot! Skulle en tvist eventuellt uppstå, följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer. Här följer länkar till Konsumentverket och ARN, där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen m.m. http://www.konsumentverket.se/ & http://www.arn.se/

6. RETURER, ÅNGERRÄTT, ÖPPET KÖP & GARANTI PÅ VÅRA PRODUKTER

Beroende på miljö, tyngd, konstruktion på möbel och underlaget är det svår att ge garanti på möbeltassar eller svara på hur länge de kommer att hålla. Skulle det vara så att ni inte är nöjda med produkten är vi tacksamma för att få information om det så att vi kan lösa det på bästa sätt.

ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar, efter det att du tagit emot varorna, kan du returnera varorna till oss. Lägg med en notering i returpaketet med ditt beställningsnummer och tala om varför du vill returnera varorna. Skriv också ner och om du vill ha andra varor istället eller om du vill ha pengar tillbaka. Vänligen ange ditt bankkonto eller på annat sätt, som du föreslår så vi kan betala tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker senast inom 14 dagar. Om vi inte kommit överens om annat, gäller nedanstående.

1. Du måste betala för frakten till oss.
2. Spara underlag / frakthandlingar för de returnerade varorna.  Ifall du har frågor, som rör reklamation eller ångerrätt, kan du vända dig till oss.

Leveransadress/returadress: Möbeltassen Sweden AB Snickarevägen 1 44361 Stenkullen E-post: [email protected]

7. KUNDENS RÄTT ATT ANNULLERA

Du har alltid rätt att annullera ditt köp, om vi inte har varan i lager, om priset skulle förändras (utom i fall som ligger utanför vår kontroll: se nedan under Reklamationer och Force Majeure), dessutom om du inte kan acceptera en eventuell leveransförsening och om du ångrar ditt köp inom 14 dagar (se länk till Konsumentköplagen och Allmänna Reklamationsnämnden). Fram till dess att vi sänt dig varan, har du rätt att annullera köpet, utan att det kostar dig något.

8. RESERVATIONER

Mobeltassen.se reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Mobeltassen.se har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. mobeltassen.se ansvarar inte för information på sajten som kommer från en tredje part.

FORCE MAJEURE: I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses och vilka påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, och detta blir anledning till att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, så skall dessa händelser utgöra grund, för att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.  

9. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER

Läs mer på sidan, Integritetspolicy.  

10. E-REKVISITIONER / INKÖPSORDERS

Minimivärdet för e-rekvisitioner och inköpsorders är 500 kr exkl moms.