1. Beställning, Orderbekräftelse, Villkor
2. Pris, Betalning
3. Frakt, Fraktkostnader,
4. Leveranstider, Leveransförseningar
5. Transportrisker, Skadade varor, Reklamationer
6. Ångerrätt, öppet Köp, garanti och återbetalningar
7. Kundens rätt att annullera
8. Reservationer, Force majeure
9. Skydd av personuppgifter
10. Utrikes

Möbeltassen MT 
Org.nummer:
640830-4449

1. Beställning

Orderbekräftelse

När mobeltassen.se har bekräftat kundens beställning genom orderbekräftelse, träffar vi och kunden avtal om köp. Vi sänder orderbekräftelsen senast 24 timmar efter det att vi fått din beställning.

Villkor

Du måste vara 18 år för att få handla hos oss.
Vi måste kunna fastställa din bostadsadress.

2. Pris

25% moms ingår i priserna.
När beställningen bekräftats, kan våra priser ändras bara p.g.a. omständigheter, som vi inte råder över: t.ex. ökade råvarupriser, förändringar som rör valuta eller förändrad moms. Vi lägger inte på några kostnader för expedition. Om priset skulle ändras, kan kunden utan kostnad annullera sin beställning/sitt köp.

Betalning

Du har följande betalningsalternativ:

Payson Kortbetalningar








  • Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Samt Wy Wallet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

  • Faktura / 30 dagar för företag och privatpersoner.
    Faktura avgift på 0 SEK. Du också välkommen att maila eller ringa in din beställning.
    För att lägga in beställningen kommer vi att behöva följande uppgifter: telefonnummer, epost, organisationsnummer, leveransadress och ev fakturadress.

    Vid obetald faktura tillkommer en påminnelseavgift på 60 SEK, dröjmålsränta 8% från förfallodatum.
    Förfallna fakturor hanteras av Lindorff AB.

  • Banköverföring till bankgironummer: 879-4877
    Vi sänder dina varor, när vi fått din fullständiga betalning. Alternativet tar lite längre tid. Om du vill kan du mejla ett kvitto på inbetalningen så skickar vi direkt.

  • Swish, enligt överenskommelse, swisha till Swishnummer: 123 511 25 86
    Ange ditt ordernummer eller epostadress i meddelandefältet på din app.

Betala mot postförskott

  • Endast efter överenskommelse. Efter gällande taxa förnärvarande från ca 60:- som tillkommer utöver fraktavgiften! Ej uthämtat postförskott debiteras mottagaren!

    Mobeltassen.se äger och har rätt att återta alla produkter, till dess att kunden fullständigt betalat för dem.

 

3. Frakt, Fraktkostnader

Fraktkostnaden är beroende av vikt och postens taxor för brev- och paketförsändelser.
Vi sänder dina varor med Posten eller med annan transportör, som levererar dem hemtill dig eller till ditt utlämningsställe.
För ej uthämtat paket (Dhl servicepoint) debiteras du som kund för returen till oss, 59 kronor i avgift + fraktkostnaden.
(Detta är den avgift som Dhl fakturerar oss för att hantera returen)

Paket till företaget?  Var noga med att det finns folk på plats för att ta emot sändningen, annars kan du bli debiterad för leveranshinder.
Detta är en kostnad som DHL debiterar oss om ingen finns på plats.

Leveransfritt över 10 kg eller 4000:-

4. Leveranstider

a. Om din beställning kommer oss till handa före kl. 12.00, kan vi under normala förhållanden sända dig lagerhållna varor senast dagen efter.
b. Ifall vi måste beställa någon vara, kan leveransen till dig dröja upp till en månad.
c. Om våra produkter eventuellt blivit slutsålda och vi inte hunnit uppdatera vår webshop, kommer vi att informera dig om den nya, beräknade leveranstiden per e-mail.

Leveransförseningar

När en leverantör/tillverkare inte kan leverera material och produkter till oss i tid t.ex., kan vi inte hållas skyldiga för förseningar. I sådana fall har vi inget ersättningsansvar för den skada, som förseningen kan ha orsakat kunden.
Om leveranstiden ändras för din beställning, kommer vi att meddela dig detta så fort som möjligt.

5. Transportrisker

"Möbeltassen" ansvarar för transporten till dig som kund.
Du och transportföretaget står för transporten tillbaka till oss vid en eventuell retur.

Skadade varor

Kontrollera genast att varorna är i oskadat/fullgott skick, när de anlänt till dig. Om varorna är skadade eller felaktiga, meddela oss då per e-mail info@mobeltassen.se snarast.

Reklamationer

Vi ber dig ta kontakt med oss via e-mail, om du vill reklamera varan. 
Ange ordernummer och glöm inte att bifoga fakturan/kvittot!

Skulle en tvist eventuellt uppstå, följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer. Här följer länkar till Konsumentverket och ARN, där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen m.m.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

6. Ångerrätt, öppet köp och garanti

GARANTI PÅ VÅRA PRODUKT

Beroende på miljö, tyngd, konstruktion på möbel och underlaget är det svår att ge garanti på möbeltassar eller svara på hur länge de kommer att hålla. Skulle det vara så att ni inte är nöjda med produkten är vi tacksamma för att få information om det så att vi kan lösa det på bästa sätt.

ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar, efter det att du tagit emot varorna, kan du returnera varorna till oss. Lägg med en notering i returpaketet med ditt beställningsnummer och tala om varför du vill returnera varorna. Skriv också ner och om du vill ha andra varor istället eller om du vill ha pengar tillbaka. Vänligen ange ditt bankkonto eller på annat sätt, som du föreslår så vi kan betala tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker senast inom 14 dagar.

Om vi inte kommit överens om annat, gäller nedanstående.
1. Du måste betala för frakten till oss.
2. Spara underlag / frakthandlingar för de returnerade varorna.


Ifall du har frågor, som rör reklamation eller ångerrätt, kan du vända dig till oss.
Kontaktuppgifter:

Kontaktperson:
Helene Zachrisson

Leveransadress:
Snickarevägen 1
44361 Stenkullen

Postadress:
Arfwedssonsväg 9
448 30 FLODA

Telefon: 076-10 66 144
epost: info@mobeltassen.se


7. Kundens rätt att annullera

Du har alltid rätt att annullera ditt köp, om vi inte har varan i lager, om priset skulle förändras (utom i fall som ligger utanför vår kontroll: se nedan under Reklamationer och Force Majeure), dessutom om du inte kan acceptera en eventuell leveransförsening och om du ångrar ditt köp inom 14 dagar (se länk till Konsumentköplagen och Allmänna Reklamationsnämnden). Fram till dess att vi sänt dig varan, har du rätt att annullera köpet, utan att det kostar dig något.

8. Reservationer

Mobeltassen.se reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Mobeltassen.se har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. mobeltassen.se ansvarar inte för information på sajten som kommer från en tredje part.

Force Majeure:

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses och vilka påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, och detta blir anledning till att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, så skall dessa händelser utgöra grund, för att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

9. Skydd av personuppgifter

För att vi ska kunna ge dig den service, som du har rätt att förvänta dig, måste du i samband med registrering och beställning godkänna, att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att ta del av den information, som vi har registrerad på dig. Om du anser, att den inte är korrekt eller relevant, kan du be oss korrigera eller ta bort den ur vårt kundregister. Kontakta då vår kundservice, helst per
e-mail info@mobeltassen.se. Vi garanterar, att vi inte kommer att sälja eller överlåta dina personuppgifter.

 

10. Utrikes

Eu
Skickas med Posten Sverige/ Fedex.

Out of Eu
Skickas med Posten Sverige/ Fedex.



Betalnings alternativ: 

Payson

Banköverföring: Vid banköverföring ange ditt order/beställningsnummer:
 
Banköverföring utrikes: 
SWEDSESS
IBAN: SE0780000830481230756452

Bankadress
Sparbanken Alingsås AB

Brobacken 10
Box 84
44322 Lerum



Annat Land
Saknas ditt land i listan över länder?
Skicka förfrågan via kontaktformuläret så återkommer vi till dig med fraktinformation och priser mm.