Frakt, Fraktkostnader

Fraktkostnaden är beroende av vikt och postens taxor för brev- och paketförsändelser.
Vi sänder dina varor med Posten eller med annan transportör, som levererar dem till ditt utlämningsställe.
För ej uthämtat paket (Dhl servicepoint) debiteras du som kund för returen till oss, 59 kronor i avgift + fraktkostnaden.
(Detta är den avgift som Dhl fakturerar oss för att hantera returen)

Paket till företaget?  Var noga med att det finns folk på plats för att ta emot sändningen, annars kan du bli debiterad för leveranshinder.
Detta är en kostnad som DHL debiterar oss om ingen finns på plats.


Leveranstider

a. Om din beställning kommer oss till handa före kl. 12.00, kan vi under normala förhållanden sända dig lagerhållna varor senast dagen efter.
b. Ifall vi måste beställa någon vara, kan leveransen till dig dröja upp till en tre veckor.
c. Om våra produkter eventuellt blivit slutsålda och vi inte hunnit uppdatera vår webshop, kommer vi att informera dig om den nya, beräknade leveranstiden per e-mail.

Leveransförseningar

När en leverantör/tillverkare inte kan leverera material och produkter till oss i tid t.ex., kan vi inte hållas skyldiga för förseningar. I sådana fall har vi inget ersättningsansvar för den skada, som förseningen kan ha orsakat kunden.
Om leveranstiden ändras för din beställning, kommer vi att meddela dig detta så fort som möjligt.

Transportrisker

"Möbeltassen" ansvarar för transporten till dig som kund.
Du och transportföretaget står för transporten tillbaka till oss vid en eventuell retur.

Skadade varor

Kontrollera genast att varorna är i oskadat/fullgott skick, när de anlänt till dig. Om varorna är skadade eller felaktiga, meddela oss då per e-mail info@mobeltassen.se snarast.

Reklamationer / Retur

Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar, efter det att du tagit emot varorna, kan du returnera varorna till oss. Lägg med en notering i returpaketet med ditt beställningsnummer och tala om varför du vill returnera varorna. Skriv också ner och om du vill ha andra varor istället eller om du vill ha pengar tillbaka. Vänligen ange ditt bankkonto eller på annat sätt, som du föreslår så vi kan betala tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker senast inom 14 dagar.

Om vi inte kommit överens om annat, gäller nedanstående.
1. Du måste betala för frakten till oss.
2. Spara underlag / frakthandlingar för de returnerade varorna.


Ifall du har frågor, som rör reklamation eller ångerrätt, kan du vända dig till oss.
Kontaktuppgifter:

Kontaktperson:
Helene Zachrisson 

Leveransadress:
Snickarevägen 1
44361 Stenkullen

Postadress:
Arfwedssonsväg 9 
448 30 FLODA 

Telefon: 076-10 66 144
epost: info@mobeltassen.se

Skulle en tvist eventuellt uppstå, följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer. Här följer länkar till Konsumentverket och ARN, där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen m.m.
http://www. Konsumentverket.se/
http://www.arn.se/